Information och svar på vanliga frågor

En del kunder har funderingar och här ska jag försöka svara och förklara de allra vanligaste. Om du har en fråga till mig får du gärna mejla info@manbot.se.

Hur kan jag betala min order?

Manbot använder Klarna Checkout för en säker och smidig betalningsupplevelse. Du kan själv välja hur du vill betala din order, i dagsläget funkar bland annat de flesta större betalkorten (Mastercard, VISA, American Express med mera), faktura och direktbetalning via bank.

Leveranstid

Normal leveranstid är 3-4 arbetsdagar (undantag om det är specialbeställningar så klart) och det är alltid fraktfritt om du beställer för minst 500 kronor. Leveranstiden är ingen garanti, och ibland kan helger och röda dagar ställa till det.

Vad är skillnaden mellan wire och filled?

Det är två olika stilar av mina motiv och de flesta går att få på det sättet. En är mer ifylld (filled) och en är ”trådtunn” (wire).

Skillnad mellan wire och filled

Här kan du se en bild som visar skillnaden bredvid varandra.

Är det möjligt att få pengarna tillbaka om man ångrar sig?

Alla tavlor trycks först efter beställning, och jag har inget lager. Detta gör att jag inte kan erbjuda öppet köp, jag är dock mån om att mina kunder är nöjda och därför är det bra om du hör av dig så kan vi säkert komma fram till en bra lösning.

Min tavla är skadad, kan jag då få en ny kostnadsfritt?

Mina tavlor förpackas försiktigt i rör eller wellpappkuvert, ibland kan det dock uppstå skador under transporten med Posten. Om du upplever det är det bra om du hör av dig så fort som möjligt och beskriver vad som har hänt, då kan vi komma fram till en bra lösning. Öppna dock paketet försiktigt, så tavlan inte skadas.

Jag skulle vilja ha tavla X i färgen Y som inte finns med bland alternativen, går det att lösa?

Absolut, slå gärna iväg ett mejl till info@manbot.se och beskriv vad du vill ha, så fixar jag det utan problem.

Jag skulle vilja ha en annan text under tavla X, orten/området Y markerat, utan text under tavlan, eller liknande önskemål, går det att lösa?

Ja då, mejla gärna mig på info@manbot.se, så löser vi det.

Går det att betala med faktura?

Ja, om du beställer från ett företag, mot en avgift på 49 kr exklusive moms. Tyvärr har jag ingen möjlighet att behandla fakturor för privatpersoner då det tar för mycket tid.

Tvistlösning

Enligt EU-lagstiftning måste jag som e-handlare länka till EU:s gemensamma tvistlösningssida, dit kan man som konsument vända sig för eventuell tvistlösningshjälp. Jag hoppas dock att du som kund aldrig ska behöva använda den sidan, mitt mål är att lösa alla eventuella problem direkt med dig som kund.

Info om Manbot AB

Organisationsnummer: 559047-5033

Företagets adress: Manbot AB, Sävstigen 57, 16571 Hässelby

Comments (4)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *